Förlossningsberättelse :)

Har läst några förlossningsberättelser nu & det var faktiskt roligt :)
Vet inte om min är så speciellt kul.. vi får väl se. haha

Måndagen den 12/4 så satte jag i lunchrummet på salongen, plötsligt får jag en värk, och slemmproppen går. Senare på natten så hade jag värkar med ca 5-7 minuters mellanrum i ca 2 timmar. Satt med mamma i hennes kök och var jätte nervös.. Men sen avtog det, och höll på så i 5 dagar, med nån timme mellan värkarna. Under lördagen hade jag 10 min mellan värkarna hela dagen och det hade inte sovit på 5 dagar. Jag var helt slut och det gjorde så fruktansvärt ont, låg och grät i flera timmar. Jag ville ut och gå och försöka sätta igång det ordentligt, så jag gick till stan med baby & köpte med kycklingsalllad hem till mamma, det var nästan omögligt att äta samtidigt som värkarna men jag lyckades få ner lite. Hade då haft 5 min mellan värkarna i typ 4 timmar, så jag ringer in och säger att vi kommer in nu för att jag inte orkade mer. Hade ju haft värkar i nästan en hel vecka så dom förstod att jag var trött & hade ont, men bad mig endån vänta tills dom var tätare. Men det sket jag i, Jimmys föräldrar körde in oss till KK i Lund, då var klockan ca 21 på lördagskvällen, när vi kom in var jag öppen 3 cm och hade 3 min mellan värkarna. kl 23 stack dom hål så att vattnet gick. Satte dropp på mig för att skynda på hela förlossningen. Sen fick jag sitta gränsle över en stol med huvudet ner i en sackusäck på sängen. Med lustgasen på på max från direkt när vi kom in typ. kl 03 kommer en narkosläkare och sätter epidural på mig, och FYFAN vad det var läskigt, var tvungen att sitta HELT stilla när han kör in en super fet kanyl rakt in i ryggen på mig, hade såklart fått lite bedövningssprutor först men dom hjälpte inte för ja kände allt och skrek till, så han fick skjuta in mer bedövning. Epiduralen var en sjukt äcklig känsla, kändes som att dom stack den rakt igenom kroppen på mig och att den kom ut genom magen. Men anyway, när epiduralen började hjälpa var jag riktigt stenad, deckade tillockmed mitt i värkarna. Snacka om MAGISKT! FYFAN vad skönt det var, jag hade fan aldrig klarat av förlossningen utan epiduralen! Men hade lustgasen också, heeelatiden <3 spydde bara en gång. kl 05 får jag påfyllning i epiduralen och sitter fortfarande gränsle över en stol. Blev lika slö i huvudet igen och slumrade till, när jag vaknar upp så är jimmy borta från fåtöljen & jag hör något konstigt ljud, kollar bakom sackusäcken och där sitter Jimmy och smygsmuttar på min lustgas! HAHAHA, så söt!  Kl 07 får jag min andra påfyllning av epiduralen. Har inte kunnat kiss apå hela tiden där inne, så kl 08 tömmer dom min urinblåsa. efter det ska jag undersökas igen för att se hur mkt öppen jag var, och jag sa till jimmy, "hoppas att det gått frammåt nu" och plötsligt får barnmorskan små panik och börjar trycka på knappen och flänga runder och säger åt mig att det är dags att krysta. Ligger på sidan och krystar, och skriker in i lustgasen och vägrar släppa den. haha! FYFAN.. tog ca en timme att krysta ut henne, och kl 09:15 var vår underbara lilla flicka ute. Efter det kom moderkakan ut sköterskan höll upp den och sa "titta här ska ni få se livets träd" och det bara rinner blod från den, det var då Jimmy svimmade! HAHAHA, det var faktiskt lite små roligt :) Det jag inte kan fatta var att jag inte gick sönder någonting där nere, inte ett enda stygn behövdes..  men det kändes minst sagt som att det skulle behövas flera tusen stygn! hahaha. Hade cp ont i hela kroppen av att sitta gränsle över en stol i 11 timmar också, men när hon väl var ute, så kände man bara den lyckan och hur det så varit värt all smärta <3



Kommentarer
Postat av: Ninni

Så jobbigt du hade de, tycker synd om dom som har sådan lååång förlossning.. <3 Nu ska jag se om jag kan komma på ngt jag kan göra med din blogg :P

2010-06-10 @ 20:24:25
URL: http://ninniyesthatsme.blogg.se/
Postat av: Sara

Du är en kämpe :D Kan tänka mig in i hur du hade det! Förutom epiduralen då. Hahahaha så han svimmade ahwww :)! Din Förlossningsberättelse var jätte kul att läsa! :)

2010-06-10 @ 20:59:03
URL: http://giirlieliciious.blogg.se/
Postat av: Mammi "mormor"

Ha ha det va väll inget att föda barn!!!! Tänk jag har ju tre..du va först!!!!!!

Jag e såååå stålt över dig,det klara du hur bra som hälst gumman....

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Pussa min älskade Melodie från mormor!!!!

2010-06-10 @ 23:45:33
Postat av: Malin

Hej! Kul (och läskigt) att läsa din berättelse! Jag va ju där den dagen kommer du ihåg!! haha det känns så längesen gud va tiden springer iväg! Så starkt av dig, det där hemska vågar jag inte ens tänka på men kan förstå att det är värt all smärta när det kommer ut en sån där liten guldklimp! =) Kramar från kusin

2010-06-11 @ 10:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0